Jak zhubnout stehna a zadek, cviky, formování a tvarování

Stehna a zadek jsou dvě nejzákeřnější partie, které dělají vrásky většině žen a bohužel v dnešní době už i mužům. Hlavním důvodem je neexistence diety speciálně zaměřené na hubnutí hýždí a stehen. Jak zhubnout stehna a zadek bez diety?

Hubnutí je rovnoměrně rozloženo po celém těle. Metody jak zhubnout stehna za týden nejsou dlouhodobě účinné, dostavuje se jojo efekt a další nepříjemné vedlejší efekty nezdravého hubnutí.

Základní pravidla pro hubnutí

Vždy platí základní pravidla pro hubnutí, bez ohledu na to, jakou partii zrovna preferujete. Opačná situace je u fyzické aktivity. Posilování a cvičení na hubnutí lze správně směrovat, tak aby se zesilovaly stehenní a hýžďové svaly. O tom, jak toho docílit, jakých chyb se vyvarovat a především jak zhubnout stehna a zadek bude tento článek.

Pokud jsou vaší problémovou partií pouze stehna, doporučujeme článek jak rychle zhubnout stehna.

Jak zhubnout zadek a stehna efektivně?

Proč jsou stehna a zadek nejrizikovější partie? Podkožní tuk se na těle ukládá nerovnoměrně. Obecně vzato většině typům postav se ukládá tuk nejsnáze do stehen a zadku. Tento jev je dán geneticky a závisí na typu ženské postavy (hruška, jablko, atd.). Z tohoto důvodu je tvarování zadku a stehen složitý úkol, který vyžaduje hodně času a trpělivosti.

Tip: Další nejrizikovější partií je břicho. Jak zhubnout přes břicho? Doporučujeme proto 30ti denní výzvu břicho.

Jak se vyvarovat ukládání tuků do stehen a zadku

Pravidelná strava pomůže zhubnutí

Jezte pravidelně ve stejný čas 5-6x denně. Pokud budete jíst nepravidelně, tělo bude reagovat „krizovým“ režimem, protože znejistí, zda dostane přísun živin i zítra. Jedná se o historický jev, kdy pračlověk nevěděl, jestli uloví mamuta i další den a proto tělo si vytvářelo automaticky zásoby pro případ nouze.

Jestliže budete jíst ve stejnou dobu každý den, tak tělo bude vědět, že žádné zásoby si dělat nepotřebuje. Nebude vytvářet záložní energii v podobě podkožního tuku. velmi pomáhá také dělená strava, avšak je náročnější na přípravu.

Jak zhubnout stehna a zadek? Bez cukrů!

Vyvarujte se jednoduchým cukrům v odpoledních hodinách. Například jablko obsahuje velké množství cukru, který samozřejmě nelze srovnávat s rafinovaným kostkovým cukrem, který je nezdravý. V jablku je fruktóza, která je dobrá v dopoledních hodinách, kdy máte jistotu, že energii získanou z ní spálíte běžným pohybem.

V odpoledních hodinách a zvláště na večer doporučuji hodně zeleniny, která obsahuje až 80% vody a velké množství vlákniny, která v těle nabobtná a dává lidskému mozku signál nasycení. Vyzkoušet můžete také zelené superpotraviny, např. chlorella, mladý a zelený ječmen. Superpotraviny se starají o detoxikaci organizmu. Velmi známá jsou také chia semínka.

Jak formovat zadek a stehna

Tvarování a formování zadku a stehen, nelze provést nijak jinak, než-li fyzickou aktivitou. Klasické kardio tréninky (běhání, rychlá chůze) vám pomohou k odbourat velká stehna a dojde k zeštíhlení stehen a zadku. Pro zpevnění musíte začít posilovat.

Pod pojmem „posilovat“ nemyslíme zvedat těžké činky, bohatě ze začátku stačí posilovat s vlastní vahou. Nemusíte ani chodit do posilovny, můžete provádět cviky doma. Domácí cvičení pro tvarování zadku a stehen je velmi efektivní. Níže se dozvíte, jak zhubnout přes stehna pomocí jednoduchých cviků.

Cviky na stehna

  1. Lehněte si na karimatku na bok. Zpevněte tělo a zvedejte celou nohu nahoru a následně dolu, aniž byste se dotkli druhé nohy. Takto cvičte 12 opakování po 3 sériích. Po nějakém čase můžete cvičení ztížit používáním elastické gumy, která dodá odpor (zátěž).
  2. Lehněte si na záda a mějte natažené nohy. Následně je obě zpevněte a zvedněte současně do pravého úhlu s trupem. Podržte je v této pozici pár vteřin a pouštějte je pomalu dolu. Zase se nedotkněte země, aby svaly byly pořád napnuté. Opakujte 12x po sobě ve 3 sériích. Postupem času můžete počet opakování zvyšovat.

Tip: Mezi účinné cviky na vnitřní stehna patří stlačování gymnastického míče mezi nohama.

Cviky na zadek

Základním cvikem na zadek jsou dřepy, které není třeba nijak zdlouhavě popisovat. Začněte 10 opakováními ve 4 sériích a postupem času, pokud pro vás bude cvičení čím dál více snazší, přidávejte opakování.

Tip: Dřepy můžete zefektivnit, pokud si do rukou vezmete závaží v podobě jednoručních činek.

Video cviky na stehna a zadek

Výsledkem vašeho snažení bude nejen hubnutí stehen a zadku, ale celkového zpevnění a zeštíhlení stehen a zadku. V praxi to znamená, že váš zadeček nebude „zvadlý“ a vysušený dietou, ale bude zpevněný a vyrýsovaný. Tak už víte, jak zhubnout stehna a zadek? Připojte se do diskuze a přidejte svůj komentář!

Jak zhubnout stehna a zadek, cviky, formování a tvarování
3.5 (70%) 8 hlasů